close

http://f10.wretch.yimg.com/f225001592/4/1682465514.jpg 1128792755.jpg 夢想和時間一同飛逝,並不算老的我們,只留下了回憶!

 

好久好久沒寫網誌囉!  這段時間 我回到現實 不管是工作還是心靈上的追求 

或許想要的就是喜樂順心~


這幾個月來 花了點時間找尋一些多年不見.甚至已經失去聯繫的老朋友 我都想找到他們~

更讓我依稀回到那逝去的青澀年華。常常開玩笑說不會流眼淚,但我的眼角不知不覺已濕潤。

一路走来。兒時的伙伴,校園的同窗,心中的校花,曾經的死黨。。不知道你們過的還好嗎?

 

[夢想]這東西和[經典] 這詞是一樣的道理、永遠不會因位時間而退色、反而顯的更加珍貴

 

1999年就讀慈明商工-商用英文的同學們!!你們在哪阿?

台中市服飾店(槍與玫瑰)已倒閉~以前的同事你們咧?

以前一起玩滑板的時間~真的不知道怎麼找

住在淡水時認識的阿K.呵~你兒子超可愛(你換手機了)

阿倫.你沒有門牙得時候..超白痴~

阿寶~感情順利嘛?

高中時的死黨~王寵鈞(死豬) 廖國勳(阿廖) 王光前.好多好多朋友~我想找到你們

送上這首{老男孩}希望大家喜歡!

 

《老男孩》歌詞 筷子組合


那是我 日 夜思念深深愛著的人啊
I am deep in love with her Thinking of her day and night
到底我該如何表達
But how can I express myself
她會接受我嗎
And will she accept me
也許永遠都不會跟她說出那句話
Maybe I’ll never expose my heart to her
注定我要浪跡天涯
For I am aways wondering about Alone and homeless
怎么能有牽掛
How can I be on tenterhooks
夢想總是遙不可及
Dreams are but dreams
是不是應該放棄
Maybe I should give up
花開花落又是一季
Flowers bloom and fade again and again
春天啊你在哪里
But where is the spring for me
青春如同奔流的江河
Youth like a swift current
一去不回來不及道別
Rushing by without saying good-bye
只剩下麻木的我
Leaving me behind
沒有了當年的熱血
Numb cold spent
看那滿天飄零的花朵
A beautiful flower
在最美麗的時刻凋零
Faded at its prime time in spring
有誰會記得這世界他來過
But who cares if it ever lived in this world
轉眼過去 多年世間
Many years have elapsed in a brink of the eye
多少離合悲歡
Witnessing unions and departures joys and sorrows
曾經志在四方少年
The wondering boy envies the wild goose
羨慕南飛的雁
That flies to his home in the south before winter comes
各自奔前程的身影
People go in different directions
匆匆漸行漸遠
Away and gone
未來在哪里平凡
But where is my future just simple ordinary days for me
啊 誰給我答案
Oh who can give me the answer
那時陪伴我的人哪
Where are you
你們如今在何方
The girl who used to sit by my side
我曾經愛過的人啊
Are you still besutiful and lovely
現在是什么模樣
As the girl in my memory
當初的愿望實現了嗎
Have you realized your dreams
事到如今只好祭奠嗎
Maybe we’ll let bygones be bygones
任歲月風干理想再也
However hard I may try
找不回真的我
I cannot find my ture self
抬頭仰望這漫天星河
A million stars are twinkling in the sky
那時候陪伴我的那顆
And I try to find out the one that used stay by me
這里的故事
Oh my dear companion of yesterday
你是否還記得
Do you still remember the time we shared together
生活像一把無情刻刀
Life like a sculptor’s graver cold and ruthless
改變了我們模樣
Has changed our shape
未綻放就要枯萎嗎
Will the flower wither before it ever has a chance to bloom
我有過夢想
But I used to have my dream
青春如同奔流的江河
Youth like a swift current
一去不回來不及道別
Rushing by without saying good-bye
只剩下麻木的我
Leaving me behind
沒有了當年的熱血
Numb cold spent
看那滿天飄零的花朵
A beautiful flower
在最美麗的時刻凋零
Faded at its prime time in spring
有誰會記得這世界他來過
But who cares if it ever lived in this world
當初的愿望實現了嗎
Have you realized your dreams
事到如今只好祭奠嗎
Maybe we’ll let bygones be bygones
任歲月風干理想再也
However hard I may try
找不回真的我
I cannot find my ture self
抬頭仰望這漫天星河
A million stars are twinkling in the sky
那時候陪伴我的那顆
And I try to find out the one that used stay by me
這里的故事
Oh my dear companion of yesterday
你是否還記得
Do you still remember the time we shared together
如果有明天
If tomorrow ever comes
祝福你親愛的
I’ll send my best wishes to you my dear girl

真的請大家幫幫忙~部分老朋友!我已經有聯繫到

打出名字因為我找舊地址都已搬家

arrow
arrow
    全站熱搜

    樂樂 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()